Byta mobiloperatör

Byt till Telenor och behåll ditt nummer. Här guidar vi dig hela vägen till en enkel och smidig nummerflytt!

Två personer som kollar i mobilerna framför färgglatt hus

Att byta operatör är enklare än man tror!

  • Behåll numret du älskar och använt länge – självklart kostnadsfritt.
  • Slipp uppdatera vänner, familj och företag med ett nytt nummer.
  • Du behöver inte kontakta din gamla operatör för att säga upp abonnemanget, det sköter vi.
1

Lägg beställning

Kolla först att du inte har bindningstid kvar. Sen är det fritt fram att beställa ditt nya abonnemang, utan eller med mobil. Du väljer datum för nummerflytten, tidigast 4-6 dagar fram i tiden.

2

Få flytten godkänd

Om du flyttar ett nummer som inte står på ditt personnummer så får ägaren ett sms om att godkänna flytten. När det är klart kan ordern gå vidare så gör gärna det direkt.

3

Sim-kortet kommer

I brevet står ett tillfälligt nummer men det kommer att ändras till ditt riktiga nummer på dagen av nummerflytten. Så länge kan du fortsätta använda ditt gamla sim-kort.

4

Numret flyttas

Dagen innan får du en påminnelse på sms. Numret flyttas på natten till det datum du valt, så på morgonen är det bara att sätta i ditt nya sim-kort och börja använda Telenor!

Varför byta till Telenor?

Välutbyggt nät

För 99,9% av Sveriges befolkning

Uppgradera mobilen när du vill

Utan extra kostnad efter 12 mån

Personlig kundservice

Få hjälp av riktiga människor

2,7 miljoner kunder

Använder Telenor idag

Börja din resa här

Mobil med abonnemang

Vi finns här!

Oroa dig inte, om något skulle gå fel och din nummerflytt skulle nekas av någon anledning finns vi här för att hjälpa dig.

Vanliga frågor

  • Det smarta med Telenor Familj är att ni bara betalar fullt pris för huvudabonnemanget. Alla andra användare betalar ett fast pris, som är mycket lägre, vilket gör att abonnemanget totalt blir billigare per person ju fler ni är.

  • På ditt avtal kan du se vilket datum ditt nummer flyttas över till Telenor. Du hittar ditt avtal på Mitt Telenor, både i appen eller om du loggar in via telenor.se

  • Det enda du behöver göra för att aktivera ditt sim-kort är att stoppa in det i din mobil eller surfplatta.

  • Om du har iPhone och flyttat ditt nummer eller gjort nummerbyte kan du behöva uppdatera så rätt nummer visas när du ringer och skickar sms. 

    Så här gör du

  • Om du inte har fått ditt sim-kort eller behöver beställa ett nytt kan du kontakta oss. Det går även att beställa i appen Mitt Telenor.