Digital, marknad och B2B

Vill du arbeta med kundrelationer och optimering för ett starkt varumärke?

 

Att arbeta som copywriter, produktägare, kommunikatör eller account manager hos oss innebär att analysera kundinsikter, utvärdera vårt sortiment, lösa utmaningar med kreativitet och att optimera, optimera, optimera. Det kan handla om att underhålla relationen till en viktig företagskund, eller om att stärka människors relation till Telenors varumärke.

Vi är på en spännande varumärkesresa. Hos oss får du vara med och göra skillnad i en bransch där både relationer och varumärke är viktigare än någonsin. Vill du vara med på vägen?

Se våra lediga jobb.

 

Vi tänker lika mycket på Mats mat-community som på konverteringar

Man öppnar granatäpple och filmar med en telefon han håller i munnen

Varje dag är vi en del av miljoner människors liv, i samtalen, sms:en och internet som inte laggar. Genom att analysera vår data, konverteringsgrad och försäljningssiffror skapar vi ett attraktivare utbud, med produkter och tjänster som våra kunder verkligen vill ha.

Som på Linnégatan 12, där Mats precis har sliceat upp ett perfekt moget granatäpple, tänt lägenhetens bästa ljuskällor och nu laborerar med mobilkamerans vinklar, porträttläge och perfekt glans – allt för att skapa en lajkraket som kan ta fart i sociala medier.

 

 

Hos oss firar vi framgångar och tacklar motgångar tillsammans

Det låter som en sliten klyscha, men vi har en speciellt stämning. Ofta används ordet familjär för att beskriva den. Och vi är helt säkra på att vår unika kultur skapar den grundtrygghet som gör att vi våga testa nya lösningar, pusha gränser och ibland misslyckas för att lära oss.

 

Och bakom vårt sortiment finns Helena, Jonas, Marcus och Martin

 

Helena

”Jag drivs av att försöka förstå kundens behov, på djupet”

Sista året på universitetet lyssnade jag till en inspirerande föreläsning om shopper-insights. Föreläsaren blev sedan min första chef och jag har sedan dess ägnat hela min karriär åt att förstå kundinsikter och varumärken.

I min vardag läser jag trendrapporter, genomför marknadsundersökningar och intervjuar kunder för att skapa en förståelse för deras behov, problem och hur vi kan hjälpa dem. Allt bantas sedan ner till insikter som jag analyserar så att vi kan vässa vårt erbjudande. Jag skulle inte överleva en dag utan Excel och Powerpoint!

Helena, ansvarig för brand och kundinsikter

 

Jonas

”Jag ser till att våra största företagskunder har säkert nät”

Jag ansvarar för tolv säljare som arbetar med att ta hand om relationerna med våra största företagskunder. Idag behöver företag alltmer tekniskt avancerade tjänster, och vi ser till att vi kan tillhandahålla lösningarna våra kunder behöver. Det kan handla om allt från rätt hårdvara och växellöningar till avancerade säkerhetstjänster, privata nät och IoT-lösningar.
 
Varje dag får jag vara med på en resa vi inte riktigt vet vart den tar oss. Både som bolag, men också på marknaden. Det gör att jag utmanas att hänga med i de snabba förändringarna. Vi har också en samhällsbärande funktion – utan tjänsterna vi säljer skulle vardagen se helt annorlunda ut för våra kunder och samhället i stort. Därför älskar jag mitt jobb.

Jonas, säljchef stora företagskunder

Marcus

”Om du hittade sidan via en sökmotor har jag gjort ett bra jobb”

Jag började intressera mig för SEO, det vill säga sökmotoroptimering, när jag byggde egna hemsidor som ung. Jag märkte snabbt att det går att öka trafiken från sökmotorer beroende på hur man utformar innehållet. Kanske använde du Google eller någon annan sökmotor för att komma in på den här sidan? I så fall har jag gjort ett bra jobb.

Det är spännande att arbeta på Telenor för vi äger en så pass stor webbplats som också är en viktig säljkanal för oss. Vi har tusentals sidor och det går alltid att göra kundresan vassare, designen mer användarvänlig och ge texterna en bättre sökmotoroptimering. Det är utmanande och väldigt roligt.

Marcus, SEO-expert

Martin

”Jag soff-surfar wifi-specifikationer på kvällarna"

Jag har alltid haft ett stort teknikintresse och soff-surfat på wifi-specifikationer på kvällarna. Någonstans där väcktes mitt intresse för wifi och bredband. Idag är jag produktchef och har ett helhetsansvar för våra bredbandsprodukter. Det är exempelvis jag som ser till att vårt bredband matchar kundernas behov, att vi håller budget och att våra routrar uppfyller kvalitetskrav och håller över tid.

Telekom är en bransch som rör sig snabbt och jag behöver utvecklas för att vara relevant. Mina ledare uppmuntrar mig därför att lägga tid på min utveckling och kompetens vilket jag uppskattar.

Martin, produktägare bredband

 

 

Andra karriärvägar på Telenor

IT och teknik

 

Kundtjänst och butik

HR, juridik och ekonomi