Letar du efter en arbetsplats för framtiden? Där karriären är din och där du har möjlighet att styra den i en riktning du drömmer om. Där du får vara delaktig i tekniska innovationer som idag knappt ens finns i fantasin, men som vi vet kommer rita om kartan för hur människor kommunicerar med varandra och lever sina uppkopplade liv. Letar du efter en arbetsplats där det som händer människor emellan betyder allt? Då är du välkommen till Telenor.
Säg hej till några blivande kollegor!
”De som arbetar smart med AI får en stor konkurrensfördel.”
Jag leder ett team som arbetar med data och artificiell intelligens. Det kan exempelvis handla om att utforma en strategi för att maximera möjligheterna med AI, att transformera vår digitala infrastruktur och hitta områden inom bolaget där vi kan arbeta smartare och mer datadrivet. Allt för att maximera kundvärdet och ta smartare beslut.
Vi lever i ett digitalt skifte. De som arbetar smart med AI och tar till sig tekniken tidigt får en stor konkurrensfördel. Att dessutom använda datan till att driva innovation och skapa produkter våra kunder vill ha är viktigt för att fortsätta vara relevanta.
Asad, ansvarig för data and AI
”Jag älskar verkligen kundmötet och att få hjälpa folk att lösa problem.”
Vardagen i butik innebär att jag hjälper våra kunder med allt från telefonstrulet till simkortsbytet. Det blir också en hel del samtal där jag lyssnar på kundernas behov för att matcha dem med våra produkter och tjänster. Jag älskar verkligen kundmötet och att få hjälpa folk att lösa problem!
En stor del av att arbeta i butik är att utvecklas. Varje dag samlas teamet innan öppning för att gå igenom dagens säljmål och peppa i gång varandra. I min butik har vi högt i tak och är inte rädda för att ge varandra feedback. På så vid hjälps vi alltid åt att bli ännu bättre.
Maria, butiksmedarbetare
”Jag förutspår framtidens marknad för att kunna ta mer välgrundade beslut”
Jag analyserar skeenden på vår marknad för att koppla ihop det som händer med de underliggande faktorer som fick det att hända. På så sätt kan jag på bättre förutspå vad som kommer hända i framtiden och vad olika beslut vi tar kommer leda till på lite längre sikt. Vi investerar stora summor i vårt nät, radiospektrum, produkter och tjänster så det är viktigt att våra investeringar speglar våra kunders behov.
Jag har alltid varit vän med siffror. När väl matten i skolan började handla om att räkna i stället för att skriva snygga siffror kände jag att det var min grej. Sedan har jag väldigt svårt att acceptera att något bara är på ett visst sätt. Jag vill alltid förstå varför.
Jonas, marknadsanalytiker
”Jag drivs av att försöka förstå kundens behov, på djupet”
Sista året på universitetet lyssnade jag till en inspirerande föreläsning om shopper-insights. Föreläsaren blev sedan min första chef och jag har sedan dess ägnat hela min karriär åt att förstå kundinsikter och varumärken.
I min vardag läser jag trendrapporter, genomför marknadsundersökningar och intervjuar kunder för att skapa en förståelse för deras behov, problem och hur vi kan hjälpa dem. Allt bantas sedan ner till insikter som jag analyserar så att vi kan vässa vårt erbjudande. Jag skulle inte överleva en dag utan Excel och Powerpoint!
Helena, ansvarig för brand och kundinsikter