Autogiro

Med autogiro dras summan automatiskt från ditt bankkonto varje månad, och du slipper fakturaavgift. Du ansöker om autogiro i din internetbank.

Så här skaffar du autogiro - steg för steg

1. Logga in i din internetbank

Börja med att logga in på din internetbank. För att göra det enklare för dig har vi samlat länkar till de vanligaste bankerna här nedanför. 

Har du ingen internetbank? Kontakta din bank så kan de hjälpa dig.

2. Sök upp autogirofunktionen

Förmodligen finns den under en rubrik som heter något i stil med "Betalningar".

3. Ange våra och dina uppgifter

Följ instruktionerna hos din bank och ange de uppgifter de efterfrågar.

Betalningsmottagare: Telenor Sverige AB
Bankgironummer: 5572-4959

Du kan också välja att söka upp betalningsmottagare.

4. Ange dina uppgifter

Följ instruktionerna hos din bank och ange de uppgifter de efterfrågar.

5. Signera

Har du inte BankID? Då kan du använda din bankdosa istället. Läs mer

Sedan är du klar med din del!

Tänk på att det inte är säkert att din autogiroansökan hinner godkännas innan nästa faktura skickas ut. Så bli inte förvånad om du hinner få en faktura på det gamla sättet innan ansökan går igenom.

Bra att veta om autogiro

  • Dras samma datum varje månad
    Autogirodragningen sker den 28:e varje månad. Infaller datumet på en helgdag, dras pengarna föregående arbetsdag.

  • Vi använder inte blanketter längre
    Tidigare var man tvungen att ha en blankett för att ansöka om autogiro, men nu ansöker man i sin internetbank.

  • Har du både mobiltelefoni och bredband eller tv hos oss?
    I så fall har du två kundnummer och får två fakturor, vilket innebär att du måste ansöka om autogiro för båda, om det är det du vill ha.

  • Det kan hända att du får en pappersfaktura ändå
    Beroende på när du skaffar autogiro kan det bli så att en pappersfaktura skickas ut innan ditt medgivande om autogiro har hanteras av banken. I så fall ska pappersfakturan betalas. Är du ny kund hos oss kan du inte skaffa autogiro förrän du fått din första faktura.

Frågor och svar om autogiro

Hitta svaret själv

Sök på det du undrar över. 

Hittade du inte svaret på din fråga?


Kontakta kundservice. 


Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.

När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.