Problem med mms
Kan du inte skicka eller ta emot mms med din Samsung kan du ofta själv lösa problemet. Här har vi samlat en lista på de vanligaste problemlösarna.
- Har du precis skaffat ditt mobilabonnemang hos oss måste du först skicka ett mms för att i fortsättningen kunna ta emot mms.
- Starta om din Samsung och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
- Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller Wi-Fi.
- Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
- Kontrollera din APN-inställning. "Inställningar" > "Mobilnätverk" > "Åtkomstpunktsnamn". Gå till ”Telenor MMS”, om det inte finns så tryck på ”Lägg till”. Inställningarna ska vara:
Namn: Telenor SE
APN: services.telenor.se
Proxy: Skall vara tom
Port: Skall vara tom
Användarnamn: Skall vara tom
Lösenord: Skall vara tom
Server: Skall vara tom
MMSC: http://mms
MMS-proxy: 172.30.253.241
MMS-port: 8799
MCC: 240 MNC: 08
Verifieringstyp: PAP
APN-typ: mms
APN-protokoll: IPv4
APN-protokoll vid roaming: IPv4
Bärare: Ej angiven