Problem med mms

Kan du inte skicka eller ta emot mms med din Samsung kan du ofta själv lösa problemet. Här har vi samlat en lista på de vanligaste problemlösarna.
  • Har du precis skaffat ditt mobilabonnemang hos oss måste du först skicka ett mms för att i fortsättningen kunna ta emot mms.
  • Starta om din Samsung och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
  • Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller Wi-Fi.
  • Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
  • Kontrollera din APN-inställning. "Inställningar" > "Mobilnätverk" > "Åtkomstpunktsnamn". Gå till ”Telenor MMS”, om det inte finns så tryck på ”Lägg till”. Inställningarna ska vara:
    Namn: Telenor SE
    APN: services.telenor.se
    Proxy: Skall vara tom
    Port: Skall vara tom
    Användarnamn: Skall vara tom
    Lösenord: Skall vara tom
    Server: Skall vara tom
    MMSC: http://mms
    MMS-proxy: 172.30.253.241
    MMS-port: 8799
    MCC: 240 MNC: 08
    Verifieringstyp: PAP
    APN-typ: mms
    APN-protokoll: IPv4
    APN-protokoll vid roaming: IPv4
    Bärare: Ej angiven