Driftstörningar på tv- och bredbandsnätet
Driftinformation i Mitt Telenor
Misstänker du att en driftstörning påverkar ditt bredbands- eller tv-abonnemang? Kolla i Mitt Telenor! En pågående driftstörning på Telenors eget nät syns överst på sidan "Min översikt". Syns det inget där är det ingen driftstörning på vårt nät. Störningar på andra nät syns dock inte.
Du kan också ta del av informationen om stora driftstörningar nedan, eller söka på din adress i vår driftkarta.
Problem men ingen driftstörning?
Felanmäla?
Hittar du ingen information om driftstörning, varken i Mitt Telenor eller på driftkartan, men är säker på att det är en störning på Telenors eget nät som orsakar dina problem?
Kontakta oss för att anmäla felet. Behöver du felanmäla utanför våra öppettider, mejla oss via "Mina meddelanden" i Mitt Telenor app, eller via Mitt Telenor här på webben.
Surfgaranti säkrar surfen
Om du har både bredband och mobilabonnemang hos oss bjuder vi dig på 100 GB extra surf i mobilen om bredbandet hemma skulle gå ner.
Läs mer om Surfgaranti
Tips: använd Telenor Stream
Telenor Stream är räddningen om du tillfälligt inte kan se dina kanaler via tv-boxen. Då kan du kolla tv var och när du vill.
Vad påverkar mottagning och hastighet?
Det finns många faktorer som kan påverka vilken täckning du har och hur snabbt du kan surfa. Visste du till exempel att om du använder handsfree och lägger mobilen på ett bord kan mottagningen förbättras?
Och vilken hastighet på surfen är det egentligen rimligt att förvänta sig?
Läs mer om mottagning och hastighet >
Hittade du inte svaret på din fråga?
Kontakta kundservice.
Öppet vardagar kl 8-18. Teknisk support för bredband, tv och hemtelefoni via bredband har dessutom öppet på vardagar kl 8-18 och på lördagar 10-17.
När du ringer oss behöver du identifiera dig med BankID eller personlig kod.