Avsluta eller överlåta bredband eller tv

Behöver du avsluta ditt bredbands- eller tv-abonnemang, kanske för att du ska flytta? Då har du några olika alternativ.

Handlar det om att avsluta ett mobilabonnemang hittar du information här.

Enklast!

Ta med

För att kolla om du kan ta med dig ditt abonnemang söker du på din nya adress i vårt adressök. Erbjuder vi samma tjänster som du har nu kan du flytta med dig abonnemangen. Det enda du behöver göra är att ringa oss på 020-222 222 och berätta att du ska flytta.

Adressök bredband

Adressök tv

Win-win!

Överlåta

Om du ska flytta och har bindningstid på ditt abonnemang är det absolut bästa att överlåta abonnemanget – förslagsvis till den som ska flytta in efter dig. Du slipper att få en hög slutfaktura och krångel med att returnera utrustning. Och den som tar över slipper startavgifter och kan börja använda tjänsten samma dag som hen flyttar in.

Mer om att flytta

Mer om överåtelse

Avsluta eller ändra

Snabbt och säkert! Ring oss på nummer 020-222 222
Säkert! Skriv till oss via Mina meddelanden i Mitt Telenor
Har du inget Bank-Id? Använd vårat kontaktformulär

Telefontider:
Vardagar 8-18

Om du kontaktar oss via Mina meddelanden i Mitt Telenor eller via kontaktformuläret så blir din uppsägningsdag samma datum som vi mottar ditt meddelande.

 

Hantera abonnemang vid dödsfall

När en person har avlidit avslutas abonnemanget automatiskt. Vill du i stället att abonnemanget ska överlåtas behöver du meddela oss.

Här kan du läsa om hur allt går till

Vanliga frågor om att avsluta abonnemang