Vad vill du ha hjälp med?
Välj kategori
Välj kategori för att få rätt hjälp och kontaktuppgifter.
Läs mer
Hur vill du få hjälp? Scrolla ner för tips, råd och kontaktuppgifter.
För högt fakturabelopp
Få svar i Mitt Telenor
Logga in i Mitt Telenor för att se om ditt fakturabelopp är kopplat till en ändring av ditt abonnemang eller om någon tjänst har köpts.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Byt till autogiro eller e-faktura
Får du din faktura via Kivra? Vill du slippa fakturaavgiften? Byt till autogiro
eller e-faktura.
Få svar i Mitt Telenor
I Mitt Telenor kan du enkelt se ditt nuvarande betalssätt samt OCR-nummer, belopp, specificerade fakturor och förfallodatum.
Det går bra att betala pappersfaktura direkt med Swish.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Har du fått krav eller Inkasso?
Innan en faktura går till Inkasso får du ett kravbrev från PayEx. Där finns all betalinformation.
Information om din obetalda faktura
Läs mer om fakturor som gått till Inkasso.
Läs mer om påminnelser.
Få svar i Mitt Telenor
I Mitt Telenor kan du enkelt se ditt nuvarande betalssätt samt OCR-nummer, belopp, specificerade fakturor och förfallodatum.
Det går bra att betala pappersfaktura direkt med Swish.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Skicka meddelande via Mitt Telenor
Här kan du kommunicera säkert med oss via Mina Meddelanden.
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Få svar i Mitt Telenor
I Mitt Telenor kan du enkelt se ditt nuvarande betalssätt samt OCR-nummer, belopp, specificerade fakturor och förfallodatum.
Det går bra att betala pappersfaktura direkt med Swish.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Få svar i Mitt Telenor
I Mitt Telenor kan du se om din faktura är betald, kommande kostnader och tidigare fakturor.
Allt om fakturor
Här hittar du massor av information om fakturor från Telenor, till exempel hur det funkar med första fakturan, svar på vanliga frågor och förklaring av begrepp.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Driftkarta
Titta på vår driftkarta för att se om det finns en lokal störning i ditt område. Använder du på bredband via stadsnät syns inte vissa störningar; kolla då upp ditt näts driftinformation innan du tar kontakt med oss.
Planerade arbeten
Vecka 46-47
För att förbättra nätet och förbereda inför kommande 5G-tjänster kommer vi att genomföra planerade arbeten under vecka 46-47. Detta ska inte behöva påverka dig som kund, men upplever du ändå tillfälliga problem med mobilsurf kan det bero på detta.
Ring oss
Teknisk support
Kundservice: 020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Öppettider
Vardagar 8-18
Teknisk support för bredband och tv:
Vardagar 8-18
Lördagar 10-17
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Problem med täckningen?
Kolla in vår täckningskarta för den senaste informationen.
Visste du att dålig inomhustäckning ofta beror på tjocka väggar eller fönster som stör? Detta är lätt avhjälpt genom att du aktiverar WiFi-samtal.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Driftkarta
Titta även på vår driftkarta för att se om det finns en lokal störning i ditt område. Använder du ett stadsnät syns inte vissa störningar; kolla då upp stadsnätets driftinformation innan du tar kontakt med oss.
Felsök bredbandet dygnet runt
Här kan du göra en automatisk eller manuell felsökning, beroende på vilken sorts uppkoppling du har.
Få support av Telenora
Telenora är vår egen chatbot som kan hjälpa dig med mer än du tror.
Ring oss
Teknisk support
Kundservice: 020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Öppettider
Vardagar 8-18
Teknisk support för bredband och tv:
Vardagar 8-18
Lördagar 10-17
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Driftkarta
Titta även på vår driftkarta för att se om det finns en lokal störning i ditt område.
Planerade arbeten vecka 46-47
För att förbättra nätet och förbereda inför kommande 5G-tjänster kommer vi att genomföra planerade arbeten under vecka 46-47. Detta ska inte behöva påverka dig som kund, men om du ändå upplever tillfälliga problem med mobilsurf kan det bero på detta.
Felsökning
I våra mobilguider hjälper vi dig att problemlösa och felsöka när mobilen krånglar.
Få support av Telenora
Telbot är vår egen chatbot som kan hjälpa dig med mer än du tror.
Klicka på Telenora nere i högra hörnet på skärmen och testa själv!
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Driftkarta
Titta även på vår driftkarta för att se om det finns en lokal störning i ditt område.
Upplever du problem med ljudet i din Tv-hubb?
Prova följande för att få ljudet att fungera:
1) Avaktivera "Volymkontroll" under Inställningar (kugghjulet) -> TV-inställningar -> Kontrollera enheter via HDMI-CEC (ifall den är aktiverad).
2) Inställningar -> Konfigurera fjärrkontrollsknappar -> Volymkontroll: Ändra till "Streaming dongle" och tryck på volym+ för att öka volymen.
Lös problem med tv och stream
Har du fått ett felmeddelande? Här hjälper vi dig.
Har bilden fryst, saknar du kanaler eller har du dålig bild- eller ljudkvalitet? Här finns mer support.
Få support av Telenora
Telbot är vår egen chatbot som kan hjälpa dig med mer än du tror.
Klicka på Telenora nere i högra hörnet på skärmen och testa själv!
Ring oss
Teknisk support
Kundservice: 020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Öppettider
Vardagar 8-18
Teknisk support för bredband och tv:
Vardagar 8-18
Lördagar 10-17
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Driftkarta
Titta även på vår driftkarta för att se om det finns en lokal störning i ditt område.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Ring oss
Teknisk support
Kundservice: 020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Öppettider
Vardagar 8-18
Teknisk support för bredband och tv:
Vardagar 8-18
Lördagar 10-17
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Avsluta Trygg 48
Detta gör du enkelt i Mitt Telenor.
När du loggat in väljer du ditt abonnemang och scrollar ner till fliken "Betaltjänster". Där hittar du Trygg 48 och kan välja att avsluta tjänsten.
Avsluta abonnemang? Detta gäller.
Om du vill avsluta ditt mobilabonnemang behöver du kontakta oss. Uppsägningstiden för mobiltelefoni är 1 månad, och har du bindningstid kvar behöver du betala kvarvarande månader.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Skicka meddelande via Mitt Telenor
Här kan du kommunicera säkert med oss via Mina Meddelanden.
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Se och hantera ditt abonnemang
Här berättar vi mer om de vanligaste ändringarna du kan göra och hur du kan se vilket abonnemang du har.
Överlåt till någon annan
Vill du ta över ett abonnemang eller nummer som tillhör någon annan? Här visar vi hur du gör.
Logga in i Mitt Telenor
I Mitt Telenor kan du bland annat ändra surfmängd, lägga till extra användare och mycket mer.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telbot eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telbot nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Fel nummer visas
Har du flyttat ditt nummer eller gjort nummerbyte och därför använt ett tillfälligt nummer på din iPhone? I den här guiden visar vi hur du enkelt ändrar till ditt permanenta nummer efter nummerflytten.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Registrera och ladda
För att du ska kunna använda ditt kontantkort behöver du registrera det, och sedan ladda.
Ladda gör du i vår app Telenor Ladda.
Ha koll i Ladda-appen
Håll koll på saldo, ladda nytt eller starta en prenumeration. Allt det och mycket mer gör du i Ladda-appen.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Priser i utlandet
Inom EU/EES kostar det inget extra alls att ringa och surfa.
Mer info om vad som gäller i det land du ska besöka hittar du på våra roamingsidor.
Surfen fungerar inte
Stöter du på problem när du försöker surfa i utlandet? Här hjälper vi dig att ta reda på vad som är fel.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Vad gäller för mitt abonnemang?
I Mitt Telenor kan du läsa vad som gäller för ditt abonnemang.
Aktuella villkor och prislistor hittar du här.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Avsluta abonnemang? Detta gäller.
Om du vill säga upp bredband eller tv behöver du kontakta oss. Uppsägningstiden är 1 månad om avtalet tecknades efter 1 maj 2014. Har du bindningstid kvar behöver du betala kvarvarande månader.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Skicka meddelande via Mitt Telenor
Här kan du kommunicera säkert med oss via Mina Meddelanden.
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Ändring av tjänst
Vill du ändra dina playtjänster eller skaffa ett större tv-paket? Detta gör du i Mitt Telenor här på webben.
Överlåt till någon annan
Vill du att en annan person ska ta över dina tjänster? Det ordnar du lätt här.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Vanliga frågor om bredband
Jag har problem med att aktivera mitt bredband – vad ska jag göra?
När kan jag börja använda bredbandstjänsten jag har beställt?
Aktivera ditt bredband
Här hjälper vi dig att aktivera ditt bredband om du använder Telenors nät, alltså inte stadsnät.
Ring oss
Teknisk support
Kundservice: 020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Öppettider
Vardagar 8-18
Teknisk support för bredband och tv:
Vardagar 8-18
Lördagar 10-17
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Flytta till ny adress
Kolla om du kan ta med dig dina tjänster till din nya adress. Här berättar vi mer.
Överlåt till någon annan
Ska du flytta till en adress dit vi inte kan leverera? Kanske vill den nya ägaren ta över ditt abonnemang. Då slipper du returnera och betala eventuell slutfaktura. Läs mer här.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Koppla in bredbandet i rätt port
Har du en tjänstefördelare? Här berättar vi vilken port du ska koppla in routern i.
Få support av Telenora
Telbot är vår egen chatbot som kan hjälpa dig med mer än du tror.
Klicka på Telenora nere i högra hörnet på skärmen och testa själv!
Ring oss
Teknisk support
Kundservice: 020-222 222
Från din Telenormobil: 222
Från utlandet: +46 (0)708 222 222
Öppettider
Vardagar 8-18
Teknisk support för bredband och tv:
Vardagar 8-18
Lördagar 10-17
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Logga in i Mitt Telenor
I Mitt Telenor kan du bland annat ändra tv-kanaler, se fakturor eller abonnemang, hastighet och eventuell bindningstid.
Få support av Telenora
Telenora är vår egen chatbot som kan hjälpa dig med mer än du tror.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Lägg till mobil eller extra användare
Lägg till en telefon genom att välja mobil, välja att du är befintlig kund och sedan logga in.
För att lägga till användare, logga in i appen Mitt Telenor, klicka på "Abonnemang" och välj sedan "Lägg till fler användare".
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
För mobiltelefon, mobilabonnemang och mobilt bredband:
0200-114 115
För bredband och tv:
R0770-77 70 10
Öppettider:
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Handla bredband, tv och stream
Här kan du enkelt se vilka tjänster vi kan erbjuda dig.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
För mobiltelefon, mobilabonnemang och mobilt bredband:
0200-114 115
För bredband och tv:
R0770-77 70 10
Öppettider:
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Surfplatta med mobilt bredband
Här hittar du paddor från Apple, Samsung och Lenovo.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
För mobiltelefon, mobilabonnemang och mobilt bredband:
0200-114 115
För bredband och tv:
R0770-77 70 10
Öppettider:
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Ha koll i Ladda-appen
Håll koll på saldo, ladda nytt eller starta en prenumeration. Allt det och mycket mer gör du i Ladda-appen.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
För mobiltelefon, mobilabonnemang och mobilt bredband:
0200-114 115
För bredband och tv:
R0770-77 70 10
Öppettider:
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Aktuella erbjudanden
Se våra bästa erbjudanden för mobil, bredband, tv och mycket mer.
Samla och få rabatt
När du samlar mobil, bredband och tv får du upp till 100 kr rabatt – varje månad.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
För mobiltelefon, mobilabonnemang och mobilt bredband:
0200-114 115
För bredband och tv:
R0770-77 70 10
Öppettider:
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
För mobiltelefon, mobilabonnemang och mobilt bredband:
0200-114 115
För bredband och tv:
R0770-77 70 10
Öppettider:
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Avsluta abonnemang? Detta gäller.
För mobilabonnemang
Uppsägningstiden för mobiltelefoni är 1 månad. Du hittar ditt avtal i Mitt Telenor - antingen här på webben eller i appen.
För bredband och tv
Olika abonnemang har olika uppsägningstider. Vad som gäller för ditt abonnemang hittar du i de kampanjvillkor som du fick när du beställde abonnemanget. Från och med 1 maj 2014 är uppsägningstiden för alla nytecknade och uppgraderade abonnemang 1 månad. Tecknade du ditt abonnemang innan 1 maj 2014 är uppsägningstiden i normala fall 3 kalendermånader.
Avsluta bredband eller tv vid flytt
Börja med att kolla om du kan ta med dig din tjänst.
Kan du inte ta med tjänsten? Hör med den som flyttar in om de vill ta över.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Skicka meddelande via Mitt Telenor
Här kan du kommunicera säkert med oss via Mina Meddelanden.
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Så jobbar vi med kundkontakt
Läs mer om hur vi kontaktar dig, så att du ska kunna veta att det verkligen är vi som hör av oss.
Senaste varningarna på Säkerhetskollen
Håll dig uppdaterad med de senaste varningarna kring digitala brott som pågår just nu.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Skicka meddelande via Mitt Telenor
Här kan du kommunicera säkert med oss via Mina Meddelanden.
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Integritet
Här berättar vi om GDPR, vilka typer av data vi samlar in och hur vi använder den.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
Chatta med oss
Chatta med oss dygnet runt genom chatboten Telenora eller med våra medarbetare i våra butiker på vardagar 9:30-20:00 eller på helger mellan 9:30-18:00.
Klicka på Telenora nere i höger hörn på skärmen för att starta chatten.
Ring oss
Öppettider
Vardagar 8-18
Skicka meddelande via Mitt Telenor
Här kan du kommunicera säkert med oss via Mina Meddelanden.
Vill du skriva till oss? Se hur du kontaktar oss och läs samtidigt vad som gäller när du skriver till Telenor.
FAQ
Which price plans can I choose between? See answer >
How do I register a prepaid card if I don't have a Swedish social security number? See answer >
Can I use my prepaid card abroad? See answer >
How often do I have to top up my prepaid card to prevent it from being deactivated? See answer >
My top-up didn't go through
To start with – make sure you have registered the correct card details. If you have a subscription, a common reason is that the payment card has expired. If so, you need to update the card details.
Chat with us
Chat with us 24/7 through our chatbot Telenora, or with our stores staff during weekdays between 9:30-20:00 or between 9:30-18:00 on weekends.
Click on Telbot in the lower right corner of the screen to initiate the chat.
Call us
For support
Opening hours for general support:
Weekdays 8-18
Opening hours for tech support - broadband and tv:
Weekdays 8-18
Saturdays 10-17
Sundays closed
To buy a product
For phones, mobile subscriptions and mobile broadband:
0200-114 115
Opening hours:
Weekdays 8-18
For broadband and tv:
0770-77 70 10
Opening hours:
Weekdays 8-18
Would you like to write to us? See how you can get in touch and read more about how it works when you write to Telenor.
Cancelling your subscription? This applies.
If you want to cancel your subscriptions, you need to contact us.
The notice period for mobile subscriptions is 1 month. The notice period for tv and broadband is 1 month, if the agreement was signed after 1 May 2014.
If you are still within a binding period, you will need to pay for the months that are left of that period.
Send a message in Mitt Telenor
Communicate securely with us via Mina Meddelanden (My Messages).
Call us
For support
Opening hours for general support:
Weekdays 8-18
Opening hours for tech support - broadband and tv:
Weekdays 8-18
Saturdays 10-17
Sundays closed
To buy a product
For phones, mobile subscriptions and mobile broadband:
0200-114 115
Opening hours:
Weekdays 8-18
For broadband and tv:
0770-77 70 10
Opening hours:
Weekdays 8-18
Would you like to write to us? See how you can get in touch and read more about how it works when you write to Telenor.
My data roaming is not working
Are you trying to use your data abroad but can't make it work? This guide helps you find and solve the problem.
This page is currently in Swedish only, but can be translated with Google Translate.
Coverage map
Experiencing network issues? Have a look at our coverage map to see if there is a local disturbance in your area.
Chat with Telenor
Telbot is our own chatbot that can help you with more than you might think.
Click the Telenor icon in the lower right corner of the screen and try it for yourself!
Call us
For support
Opening hours for general support:
Weekdays 8-18
Opening hours for tech support - broadband and tv:
Weekdays 8-18
Saturdays 10-17
Sundays closed
To buy a product
For phones, mobile subscriptions and mobile broadband:
0200-114 115
Opening hours:
Weekdays 8-18
For broadband and tv:
0770-77 70 10
Opening hours:
Weekdays 8-18
Would you like to write to us? See how you can get in touch and read more about how it works when you write to Telenor.
Påminnelse
Have you received an invoice called "Påminnelse"? This is a reminder from us, as we have not received your payment.
Please pay the invoice that the reminder regards to. If you have already done so, make sure the payment has reached us. You can check this in Mitt Telenor.
The "Påminnelse" invoice will also need to be paid.
Get the answer in Mitt Telenor
In the app Mitt Telenor you can see your chosen payment method, invoice reference number (OCR), payable amount, detailed invoices and invoice due dates.
Chat with us
Chat with us 24/7 through our chatbot Telenora, or with our stores staff during weekdays between 9:30-20:00 or between 9:30-18:00 on weekends.
Click on Telbot in the lower right corner of the screen to initiate the chat.
Call us
For support
Opening hours for general support:
Weekdays 8-18
Opening hours for tech support - broadband and tv:
Weekdays 8-18
Saturdays 10-17
Sundays closed
To buy a product
For phones, mobile subscriptions and mobile broadband:
0200-114 115
Opening hours:
Weekdays 8-18
For broadband and tv:
0770-77 70 10
Opening hours:
Weekdays 8-18
Would you like to write to us? See how you can get in touch and read more about how it works when you write to Telenor.
FAQ
How do I transfer my broadband- or TV subscription to another person? See answer >
How do I make changes to my mobile subscription? Go to Mitt Telenor >
Chat with us
Chat with us 24/7 through our chatbot Telenora, or with our stores staff during weekdays between 9:30-20:00 or between 9:30-18:00 on weekends.
Click on Telbot in the lower right corner of the screen to initiate the chat.
Call us
For support
Opening hours for general support:
Weekdays 8-18
Opening hours for tech support - broadband and tv:
Weekdays 8-18
Saturdays 10-17
Sundays closed
To buy a product
For phones, mobile subscriptions and mobile broadband:
0200-114 115
Opening hours:
Weekdays 8-18
For broadband and tv:
0770-77 70 10
Opening hours:
Weekdays 8-18
Would you like to write to us? See how you can get in touch and read more about how it works when you write to Telenor.